Utleieregler

Disse reglene for lån og leie av klubbhuset gjelder for bruk av både møterom i kjeller, det store rommet i 1. etasje og kjøkkenet. reglene er viktige å overholde, for da kan klubben bruke minst mulig penger og frivillig innsats til rydding og vask. Da blir det mer tid til aktivitet!

Generell regel når man ikke har avtalt å betale for vask: Huset skal se ubrukt ut for de neste som kommer. Rommene skal være så rene og ryddige at neste leietaker kan ta huset i bruk uten å måtte rydde og vaske først. Dette er forutsetningen for at klubbens egne grupper kan bruke lokalene gratis og at vi kan holde lave utleiepriser.

Regler for bruk av klubbhuset:

  • Alle ting som leietaker har tatt med til klubbhuset, skal fjernes av leietaker etter endt leieperiode.
  • Alle søppelbøtter skal tømmes i sorte søppelsekker. Det er spesielt viktig at matrester blir fjernet.
  • All mat skal fjernes fra kjøleskapene. Disse skal være tomme når neste leietaker kommer.
  • Alt søppel skal kastes i søppelkassene som står nede på veien ved innkjøring til klubbhuset.
  • Klubbhuset er røykfritt. All røyking skjer utendørs. Vennligst ikke kast sneiper på området.
  • Bord og stoler skal settes på samme sted de sto da leietaker overtok lokalene.
  • Stolene skal settes opp på bordene.
  • Klubbhusetskrattforfra300pAll oppvask skal settes inn i vaskemaskinen, og maskinen startes før man forlater lokalet. Alt øvrig dekketøy og kjøkkenutstyr settes tilbake i skap og skuffer. Om det ikke er plass til all oppvask i maskinen, skal det skylles og settes ryddig på benken.
  • Gulv, benkeplater og kjøleskap skal vaskes. Dette gjelder også gulvet i inngangspartiet, om nødvendig.
  • Vinduene skal lukkes og gardinene skal trekkes for.
  • Ytterdørene skal låses, men døren til 1. etasje skal låses bare med den øverste låsen.
  • Husk å plukke opp eventuell søppel og sigarettsneiper utenfor klubbhuset.
  • Huset skal være ryddet innen kl. 12 dagen etter at man har hatt døgnleie.
  • Slik skal rommet være ryddet etter bruk.
    Slik skal rommet være ryddet etter bruk.

    Hvis ting blir ødelagt, SKAL utleier ha beskjed.

  • Alt som blir ødelagt, skal erstattes av leietaker.
  • Klubben har alt-i-ett-forsikring på hus og inventar. Ved innbrudd eller andre skader vil klubben melde inn dette til forsikringsselskapet. Hvis leietakere oppbevarer eller setter igjen spesielt verdifulle ting i klubbhuset uten tilsyn (elektronisk utstyr, drikkevarer, dyr mat osv.), er klubben ikke ansvarlig for eventuelle skader dersom forsikringen ikke dekker, for eksempel ved innbrudd.

Aldersgrense på 23 år for å leie klubbhuset.

Her kan du laste ned disse reglene i pdf-versjon.